Polska jest szóstym po Finlandii, Szwecji, Norwegii, Estonii i Łotwie krajem, w którym marka Tiimari będzie obecna. Misją firmy, realizowaną również na naszym rynku, jest „oferowanie cieszących oko produktów, przydatnych na co dzień oraz na specjalne okazje, po bardzo atrakcyjnych cenach”.
Oferta Tiimari obejmuje przybory do szkoły oraz biura, kartki z życzeniami na różne okazje, świeczki i inne urzekające, dodatki do ubioru, akcesoria do włosów, gry, zabawki, przedmioty dla domu. Ważnym punktem w asortymencie Tiimari są produkty sezonowe dotyczące poszczególnych świąt, takich jak Boże Narodzenie, Walentynki, Wielkanoc.
Sieć handlowa Tiimari została założona w 1971 roku przez Kari Sulkanen, który rozpoczął działalność od sprzedaży książek, czasopism i artykułów papierniczych. W 1975 roku wzbogacił ofertę o niedrogie przedmioty łączące walory użytkowe z funkcją estetyczną. Jako pierwszy fiński przedsiębiorca zaczął poszukiwać takich produktów nie tylko w Europie, ale także na Dalekim Wschodzie – w Japonii i Chinach.
Dziś Tiimari, znowu będąca w rękach prywatnych udziałowców, to 165 sklepów w Finlandii, 16 w Estonii, 5 na Łotwie, 1 w Norwegii, a 3 w Polsce.