Grupa Echo Investment wypracowała w drugim kwartale 2018 roku 76 mln zł zysku netto, na co wpłynęło przede wszystkim przekazanie klientom 104 mieszkań oraz wzrost wartości budowanych projektów komercyjnych. Spółka kontynuuje sprzedaż gotowych biurowców i osiąga bardzo dobre wyniki wynajmu w katowickim Libero oraz warszawskiej Galerii Młociny.
W drugim kwartale Echo Investment sfinalizowało sprzedaż biurowca West Link we Wrocławiu, a już w trzecim - budynków Symetris II w Łodzi oraz Sagittarius we Wrocławiu. W październiku w Katowicach deweloper otwiera centrum handlowe Libero, w którym znajduje się 45 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni dla handlu, rozrywki i gastronomii, co odzwierciedla nowe podejście w projektowaniu i budowaniu centrów handlowych. Do otwarcia projekt będzie całkowicie wynajęty. Na podobny sukces pracuje warszawska Galeria Młociny, która już na ponad pół roku przed otwarciem jest w 87% wynajęta. Zarówno ze względu na wynajem, jak i przychody, oba projekty osiągają wyniki lepsze od oczekiwanych.
- Z przyjemnością obserwuję postępy prac na naszej flagowej inwestycji Browary Warszawskie. Jeszcze w tym roku wszystkie budynki tego nowego miejskiego kwartału wejdą w fazę budowy. Do 2020 r. wszystkie będą gotowe i przekazane użytkownikom, łącznie z doskonale zorganizowaną przestrzenią publiczną, dostępną dla wszystkich mieszkańców. To miejsce będzie doskonałe do zamieszkania, pracy czy spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi czy rodziną. Chciałbym się również podzielić doskonałą wiadomością, jaką jest uchwalenie planu miejscowego dla terenu przy ul. Tymienieckiego w Łodzi, gdzie znajduje się nasz kolejny wielofunkcyjny, miastotwórczy projekt – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.
W drugim kwartale Echo Investment zanotowało wysoką marżę na sprzedaży mieszkań, która wzrosła z 28% zanotowanych w pierwszym kwartale do 33%. Na dzisiejszym rynku taka rentowność w obu kwartałach jest świetnym wynikiem.
- Przystosowaliśmy naszą strategię w sektorze, żeby bronić takiego poziomu marżowości mimo rosnących kosztów, ale przy wysokim popycie na mieszkania i spadającej podaży. Dążymy do takiego kształtowania sprzedaży, by 80% mieszkań w każdym projekcie było sprzedane do zakończenia budowy, a pozostałe 20% - w kolejne sześć miesięcy po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie. Nasze doświadczenie pokazuje, że marża na gotowych mieszkaniach jest wyższa, bo klienci mogą je zobaczyć wewnątrz przed transakcją i wprowadzić się niemal natychmiast – mówi Waldemar Olbryk, członek zarządu odpowiedzialny za sektor mieszkaniowy.
Celem działu sprzedaży jest przekazanie klientom 1 000 mieszkań do końca roku i zawarcie umów przedwstępnych na sprzedaż 1 100 lokali.
Echo Investment zbyło 35 mln akcji EPP, co dało ok. 40 mln EUR wpływów. Pozostałe 15 mln akcji jest również przeznaczone do sprzedaży.
- Cieszymy się silną pozycją gotówkową i utrzymujemy wskaźnik zadłużenia netto do wartości aktywów na stabilnym poziomie 29%. Silna pozycja finansowa to dobry punkt wyjścia dla przyszłego rozwoju i dalszego umacniania naszej Grupy – mówi Maciej Drozd, wiceprezes ds. finansowych Echo Investment.