Nowy koncept to prezent, jaki włoska marka postanowiła zrobić swoim klientom na 30-ste urodziny. Pierwszy w Polsce salon w zupełnie nowej aranżacji powstanie w budowanym na południu Katowic wielofunkcyjnym kompleksie handlowo-rozrywkowym Libero. Dwukondygnacyjna Terranova – zajmująca powierzchnię ponad 1 300 mkw. – będzie zdecydowanie największym salonem na liście wszystkich polskich lokalizacji.
– Ciekawy pomysł na to, jakim miejscem ma być Libero i czym będzie się wyróżniać w katowickiej stawce okazały się jednym z kluczy do sukcesu w wynajmie obiektu. Postawiliśmy na najlepszą lokalizację, wyjątkowy komfort i udogodnienia, a także na przyjazną architekturę. A do tego zadbaliśmy o to, żeby poza mocną listą sklepów Libero przyciągało też rozrywką, gastronomią i wydarzeniami specjalnymi. Jak widać, podobne spojrzenie na nowoczesny handel i rozrywkę ma globalny gracz jakim jest Terranova, skoro na polski debiut swojego nowego konceptu wybrał realizowany przez nas kompleks. Dzięki tej umowie szybkimi krokami zbliżamy się do końca etapu wynajmu – mówi Michał Banasik, senior leasing manager w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment. Nowy koncept prezentem na urodziny Trudno o znalezienie lepszego miejsca na świętowanie jubileuszu marki modowej niż salon, gdzie codziennie spotykają się z nią tysiące klientów. Nowy koncept Terranovy czerpie inspiracje z Włoch, kraju, z którego wyrastają korzenie marki. Klienci zobaczą rozwiązania i udogodnienia, które mają sprawiać, że poczują się w salonie wyjątkowo mile widziani, gościnnie i będą czerpać przyjemność z zakupów. – Dla nas każdy jest wyjątkowy. Dlatego chcemy, żeby każdy odwiedzając salon Terranovy czuł się dobrze, jak u siebie i miał same pozytywne skojarzenia. A każde zakupy niech będą jak najlepszy prezent – mówi Andrea Arcangeli, Terranova brand manager. Dodaje, że projektując aranżację starano się oddać klimat słonecznej, kolorowej Riwiery Adriatyckiej, która na całym świecie słynie z gościnności, towarzyskości i dobrej energii. Pierwszy salon zgodny z nową koncepcją zadebiutował pod koniec ubiegłego roku w Pesaro. W jego otwarciu wzięła udział legenda marki, Adele Santini. Pierwsza przedstawicielka handlowa konsorcjum Teddy, który swój pierwszy sklep Terranovy otworzyła w 1969 roku właśnie w Pesaro. Włoskie korzenie, czyli wzornictwo prosto z riwiery Do stworzenia nowej aranżacji marka zaprosiła renomowane brytyjskie studio Checkland Kindleysides, które na swoim koncie ma realizacje dla największych światowych marek, w tym m.in. dla Hermès, American Eagle, Adidas, Levi's czy Converse. Projektanci, podobnie jak właściciele marki, zgodnie stwierdzili, że trudno o lepszy sposób na uchwycenie jej wyjątkowości niż odniesienie się do symboli miejsca, z którego Terranova się wywodzi – radosnych ludzi, słońca, morza i skąpanego w słonej morskiej wodzie drewna. Odpowiedzialny za projekt architekt i "shop designer" Giacomo Ferri podkreśla, że inspiracją dla konceptu były prawdziwe obrazy i formy architektoniczne znamienne dla adriatyckiej riwiery. – Chcąc oddać klimat z nadmorskich deptaków i piaszczystego, adriatyckiego wybrzeża zastosowaliśmy na podłodze różnorodne materiały imitujące właśnie piasek czy drewno. Zależało nam, żeby klienci szybko mogli zorientować się w której strefie salonu się znajdują – dodaje Ferri. Projektanci podkreślają, że nowy wystrój salonów od progu ma witać klientów w prawdziwie włoskim stylu głośno mówiąc Ciao! Wszystkie elementy dekoracji i grafiki ścienne zostały zaprojektowane w taki sposób, żeby zachęcać użytkowników do krótkiej pauzy, do zatrzymania się i skupienia na nich uwagi. Dodatkowo, część powierzchni ścian jest w całości przeznaczona do prezentowania produktów, a także opowiadania różnych historii związanych z marką. Terranova postawiła także na komfort zakupów. W salonach wytyczone zostały specjalne ścieżki zakupowe, każda w innej tonacji kolorystycznej. Mają one za zadanie płynnie przeprowadzić klientów przez ofertę sklepu. Giacomo Ferri zaznacza, że ich czytelność wzmacniają specjalnie dobrane oświetlenie – przypominające niebieskie niebo na riwierze – oraz meble i standy wyznaczające alejki. Ciekawa jest też sama ekspozycja produktów, które są posegregowane w kubikach stylizowanych na nadmorskie, drewniane skrzynki. Czytelna kategoryzacja ma pomagać w ekspozycji rzeczy z najnowszych kolekcji. Całość doskonale komponuje się z ideą Terranovy, że zakupy modowe powinny być przyjazne, proste i szybkie (en. Fast Fashion and Low Cost – friendly, casual, straight and fast). Innym nowym, bardziej wrażeniowym elementem, który pojawił się w koncepcie jest muzyczna odsłona marki w postaci specjalnie dobranych utworów tworzących składankę TerranovaStyle. Terranova inwestuje w innowacje W swoich nowych salonach Terranova poszła także po innowacyjne rozwiązania. Pierwszym, z dwóch najważniejszych, są specjalne dotykowe ekrany zainstalowane w przymierzalniach, przez które klienci mogą skontaktować się z obsługą salonu i poprosić na przykład o inny rozmiar przymierzanej rzeczy. Drugą, znacznie bardziej zaawansowaną nowinką jest interaktywny, cyfrowy panel Digital Point. Przede wszystkim łączy on zakupy w sklepie stacjonarnym z tymi w sklepie internetowym. I tak klienci stacjonarnej Terranovy mogą albo będą mogli w niedalekiej przyszłości – bo pełna funkcjonalność Digital Point na razie dostępna jest we Włoszech – na przykład zamawiać rzeczy przez Internet z darmowym odbiorem w salonie albo dostawą do domu, przymierzać i zwracać rzeczy kupione w e-sklepie albo rejestrować karty lojalnościowe i podarunkowe. Libero powstaje u zbiegu ulic Kościuszki i Kolejowej, gdzie w godzinach szczytu przejeżdża ponad 15 tys. pojazdów na godzinę. Wraz z postępującym procesem budowy prowadzony jest zaawansowany proces komercjalizacji. Ponad 95 proc. powierzchni Libero jest już wynajęte. Wśród najemców Libero znalazły się m.in. takie marki jak: Helios, Fabryka Formy, MkBowling, Centrum Medyczne HOLSAmed, Media Markt, RTV Euro AGD, H&M, Grupa LPP (Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp, House), New Yorker, Guess, Medicine, Diverse, Carry, Orsay, Made in G, Greenpoint, Quiosque, Simple, Monnari, Triumph, Calzedonia, Gatta, Marylin, Vistula, Wólczanka, Lancerto, Lavard, Bytom, Giacomo Conti, Lee Wrangler, Big Star, CCC, Eobuwie, Deichmann, Gino Rossi, Wojas, Ryłko, Sizeer, Douglas, Rossmann, Apteka Europejska, Ochnik, Wittchen, SunLoox, Paris Optique, Tous, Pandora, Apart, W.Kruk, YES, Time Trend, Martes Sport, 4F, Puma, Smyk, Świat Zabawek, Empik, Świat Książki, Pepco, Komfort, Homla, Home&You, Flying Tiger, iDream, Sony Centre, Samsung, X-Console, Zebrano Rano, Papa Diego, Pizza Hut, KFC, McDonalds, North Fish, Bon Apetito, Food&Ball, Sushi Kofuku, Starbucks, So Coffe, Grycan, Lodomania i wiele innych. Libero Katowice. New shopping experience. Libero to nowe, ekscytujące miejsce na mapie Katowic – świeże spojrzenie na zakupy, rozrywkę, rekreację i sport. To przyjazna i komfortowa przestrzeń zaprojektowana na wskroś współcześnie, jednak z klasycznym podejściem estetycznym. Miejsce spotkań, inspiracji, fascynacji i po prostu miło spędzonego czasu. Ponad 150 sklepów, liczne restauracje, kawiarnie, kinowy multipleks, klub fitness – Libero to jedyne miejsce w regionie z tak bogatą ofertą sportową i rekreacyjną. To również nowocześnie zaaranżowany, miejski plac z amfiteatrem, sezonowym lodowiskiem, miejscami do wypoczynku, gier stacjonarnych i innych aktywności na świeżym powietrzu. Od 2016 roku Libero jest sponsorem kobiecej drużyny GKS Katowice. www.galerialibero.pl