Rozbudowa szczecińskiego Galaxy zbliża się do końca, podobnie jak proces związany z wynajęciem powierzchni w nowopowstającej części. Zespół leasingowy Echo Investment odpowiedzialny za najem szczecińskiej galerii handlowej ogłosił właśnie kluczowy etap w procesie: została tylko jedna umowa do podpisania. Oznacza to, że jeszcze przed otwarciem obiekt zostanie wynajęty w 100%.
- W planie wynajmu tego obiektu mieliśmy dwa główne założenia: zaprojektować ciekawy i uzupełniający się miks najemców, przyciągnąć atrakcyjne marki oraz wynająć projekt w 100% jeszcze przed otwarciem. To ostatnie zadanie wcale nie jest łatwe, biorąc pod uwagę nasycenie ofertą i rosnące wymagania sieci handlowych. Negocjacje, przygotowywanie umów, wybór lokali i wszystkie kwestie związane z całym procesem komercjalizacji, zajmują co raz więcej czasu i wymagają dużego zaangażowania – mówi Michał Banasik, senior leasing manager w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment. - To, co jest naszym mocnym atutem, to przede wszystkim spore doświadczenie w branży i to nie tylko w dziedzinie architektury, konstrukcji, budowy czy marketingu ale także w poprawnym doborze i skutecznym pozyskiwaniu najemców dla danego projektu. Za każdym razem naszym priorytetem i kluczową kwestią jest wynajem wszystkich powierzchni przed otwarciem, o czym świadczy chociażby ostatni przykład szczecińskiego Outlet Parku i szeregu wcześniejszych inwestycji. Nasz sukces to w głównej mierze efekt wieloletniego doświadczenia i przyjętej przez Echo strategii klasycznego dewelopera, który realizuje komfortowe i przyjazne projekty o uzupełniających się funkcjach, doceniane przez użytkowników. Liczę na podobne sukcesy przy finale realizacji Libero, Galerii Młociny czy warszawskiego projektu przy Towarowej 22 – mówi Tomasz Domoń, dyrektor regionalny ds. wynajmu w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment. Przypomnijmy, że wśród ostatnich umów, jakie podpisał zespół leasingowy Echo Investment, znalazła się między innymi marka Tefal Home & Cook, jedna z najbardziej rozpoznawalnych globalnych marek sprzętu gospodarstwa domowego, która w Galaxy otworzy pierwszy regularny sklep w Polsce. Ekskluzywne produkty z branży AGD zaproponuje również marka Le Creuset, znana z nietuzinkowego designu, pięknych i użytkowych rzeczy. W październiku do grona najemców dołączyło również Media Expert - jedna z największych w Polsce marek branży RTV, AGD i multimedia, która w Galaxy zajmie salon o powierzchni aż 1600 mkw. Z marek modowych, wśród ostatnich nabytków Galaxy znalazły się Puma - światowy lider w dziedzinie odzieży i obuwia sportowego, który w Galaxy wprowadzi się do sklepu o powierzchni 130 mkw., oraz Medicine – popularna marka odzieżowa, która zajmie salon o powierzchni 320 mkw. Do setki brakuje jeszcze jednej umowy, która jak przekonuje Echo Investment jest już w trakcie finalizacji. Biorąc pod uwagę ostatni sukces szczecińskiego Outlet Parku, którego ostatnia faza rozbudowy zakończyła się niedawno z wynikiem 100% poziomu najmu, inwestor wkrótce potwierdzi oficjalne zakończenie procesu komercjalizacji centrum Galaxy. Centrum handlowe Galaxy to nowoczesny, oddany do użytku w 2003 r. projekt mieszczący 132 lokale, obecnie rozbudowywany. Po zakończeniu rozbudowy będzie się tu mieści 176 sklepów i punktów usługowych. Otwarcie kolejnej części centrum jest zaplanowane w listopadzie tego roku. Nieruchomość jest położona w centrum Szczecina i składa się z dwóch budynków: centrum handlowego i 5-piętrowego parkingu dla 1 270 samochodów, który jest połączony z głównym budynkiem za pomocą mostu biegnącego nad wewnętrzną drogą i przejściem dla pieszych na parterze. W tym roku klienci po raz trzeci przyznali Galaxy Złoty Laur Klienta 2017 oraz Laur Klienta – GRAND PRIX 2017. Tym samym Galaxy zostało uznane za najbardziej rozpoznawalne wśród centrów handlowych, wyprzedzając pozostałych konkurentów z branży w regionie. Od 2016 roku Galaxy znajduje się w portfelu EPP (Echo Polska Properties). Firma jest także odpowiedzialna za asset management obiektu.