11 lutego br., podczas 4 Design Days, spółka Echo Investment zaprezentowała nową nazwę swojej katowickiej inwestycji handlowej. Galeria Libero - tak brzmi oficjalna nazwa obiektu, który powstanie u zbiegu ul. Kościuszki i Kolejowej
„Nowa nazwa jest odzwierciedleniem wartości, na których budujemy wizerunek marki. Centrum handlowe w Katowicach będzie obiektem nowoczesnym i zawsze na czasie, promującym takie wartości jak innowacyjność, radość, przynależność do grupy. Będzie to nowa przestrzeń publiczna pozytywnie wpływająca na otoczenie, zgodna z trendami ekologii i zrównoważonego rozwoju. Miejsce prospołeczne, przeznaczone dla osób dbających o poprawę jakości życia i właściwie rozumiejących pojęcie „life style”. Filarami nowej nazwy są walory naszej inwestycji, wynikające z jej funkcji i oferty, dlatego kładziemy nacisk na komfort, różnorodność, kompleksowość, swobodę. Stąd nazwa Libero, która w języku łacińskim i esperanto oznacza wolny, wolność. Libero to wreszcie bezpośrednie nawiązanie do dzielnicy Ligota, której nazwa oznacza również wolność” - mówi Katarzyna Porębska, manager ds. marketingu w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.
Zobacz materiał filmowy na kanale YouTube Echo Investment
Galeria Libero ma się wyróżniać trzema głównymi cechami: różnorodną ofertą, komfortem, przyjaznością oraz architekturą.
„Zdajemy sobie sprawę, że dzisiejsi konsumenci klienci galerii handlowej oczekują znacznie więcej niż tylko możliwości zaspokojenia podstawowych potrzeb zakupowych. Chcą lepiej zagospodarowanej przestrzeni i lepiej zagospodarowanego czasu. I coraz większe znaczenie ma nie to, co mogą kupić, ale w jakim stylu, otoczeniu czy atmosferze, a także z jakich funkcji dodatkowych mogą skorzystać. Dlatego w naszym projekcie postawiliśmy na ofertę rozrywkową, w tym m.in. na najnowocześniejsze kino, klub fitness, rozbudowaną strefę zabaw dla dzieci. W ten sposób tworzymy w jednym miejscu najlepszą ofertę rozrywkowo-sportową na Górnym Śląsku. Wyróżnikiem będzie także oferta gastronomiczna - restauracje z dostępem do zewnętrznego tarasu i liczne kawiarnie rozlokowane na terenie całej galerii.” - mówi Tomasz Domoń, kierownik zespołu komercjalizacji w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.
Autorem projektu Galerii Libero jest pracownia MOFO Architekci. „Dla nas architektura jest uważnym kształtowaniem przestrzeni . Naszą ideą nie jest tylko wypełnianie obszarów wskazanych przez klienta oraz przez uwarunkowania planistyczne. Mamy nadzieję, ze przestrzeń wykreowana przez Galerię Libero, będzie wywoływała poczucie stosownego wykorzystania, uporządkuje tą przestrzeń i nada jej nowego charakteru wielkomiejskości i szlachetności.” – mówi Paweł Zieliński, architekt i prezes MOFO Architekci.
Spółka Echo Investment na początku roku zorganizowała konkurs architektoniczny na zagospodarowanie placu przed Galerią Libero. Pierwsze propozycje poznamy w połowie lutego, a konkurs rozstrzygniemy zostanie pod koniec miesiąca.
Galeria Libero powstanie na działce o powierzchni 54 000 mkw. Obiekt będzie oferował 42 000 mkw. powierzchni handlowej i rozrywkowej rozlokowanej na 3 poziomach. Program galerii oprócz sklepów i punktów usługowych najbardziej znanych sieci i supermarketu, zakłada także bardzo rozbudowana ofertę rozrywkowo-gastronomiczną, na którą złoży się m.in. 7-salowe kino, klub bilardowy, strefa zabaw dla dzieci, korty do squasha i badmintona, restauracje z tarasami. Obiekt realizowany będzie przy ul. Tadeusza Kościuszki - jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych miasta, trasie, którą przejeżdża nawet 15 tys. samochodów na godzinę.
www.galerialibero.pl