Otwarcie największego w Kaliszu centrum handlowo-rozrywkowego spotkało się z ogromnym zainteresowaniem mieszkańców. W ciągu pierwszego weekendu Galeria Amber zanotowała ponad 112 000 wizyt.
Galeria Amber otwarta została w czwartek, 20 marca br. o godz. 16. Pierwszy weekend potwierdził sukces inwestycji. Najlepszym dniem okazała się niedziela, kiedy to klienci odwiedzili Galerię Amber ponad 31 000 razy.
„Najemcy Galerii Amber, podobnie jak my, są bardzo zadowoleni z frekwencji i obrotów podczas weekendu otwarcia. Te liczby stanowią najlepsze potwierdzenie jakości tego projektu. Można symbolicznie powiedzieć, że w ciągu pierwszego weekendu nasz obiekt odwiedziło całe miasto, gdyż Kalisz liczy sobie około 103 tys. mieszkańców. Oczywiście oferta Galerii Amber, jako dużego centrum regionalnego z unikatową ofertą, jest skierowana do mieszkańców całej aglomeracji kalisko-ostrowskiej” – mówi Marcin Materny, dyrektor Działu Centrów Handlowych Echo Investment.
Świętowanie otwarcia Galerii Amber trwało cztery dni. Na klientów czekał m.in konkurs „Kupuj, skanuj, wygrywaj” z pulą nagród 30 000 zł, a także liczne występy artystów, zabawy dla dzieci i rodziców, pokazy taneczne i kaskaderskie, imprezy sportowe i filmowe prowadzone m.in. przez Macieja Dowbora i Krzysztofa Ibisza.
Galeria Amber to trzykondygnacyjny obiekt handlowo-rozrywkowy zlokalizowany w centrum Kalisza, w sąsiedztwie głównych dworców PKP i PKS, u zbiegu ul. Górnośląskiej i Trasy Bursztynowej. To największy tego typu projekt w aglomeracji kalisko-ostrowskiej liczącej blisko 350 000 mieszkańców. Powierzchnia przeznaczona pod wynajem to 33 500 mkw. Do grona najemców Galerii Amber należą m.in.: hipermarket E.Leclerc, Helios, Fitness Club Fabryka Formy, H&M, C&A, New Yorker, Reserved, Intersport, RTV Euro AGD, Home&You, Smyk, Empik, Deichmann, CCC, Mohito, Sinsay, Cropp Town, House, Orsay, Monnari, Kazar, Ryłko, Wojas, Ecco, Matras, Vistula, Lavard, Pierre Cardin, Ochnik, Yes, Vision Express, SunLoox, a w branży gastronomicznej m.in. KFC, McDonald"s i North Fish. W obiekcie znajduje się hipermarket oraz blisko 120 sklepów i punktów usługowych wraz z kawiarniami i restauracjami, a także 7-salowe kino Helios. Do dyspozycji klientów przewidziano około 1 000 miejsc parkingowych.
Wstępną koncepcję architektoniczną Galerii Amber przygotowała firma Bose International Planning and Architecture. Zakres prac wykonanych przez biuro to projekt koncepcyjny galerii handlowej oraz zagospodarowanie terenu wokół projektowanego budynku. Głównym celem było stworzenie projektu o jak najwyższej jakości, który wpisuje się w charakter otoczenia, a jednocześnie wyróżnia się nowoczesną architekturą. Istotne również było stworzenie nowej przestrzeni miejskiej łączącej obszar ulicy Górnośląskiej z dworcami PKS i PKP.
Galeria została zaprojektowana jako wielopoziomowy obiekt handlowo, usługowo, rozrywkowy z jedną kondygnacją parkingu podziemnego i dwoma kondygnacjami parkingu naziemnego. Część naziemna obiektu składa się z dwóch pełnych kondygnacji handlowych i częściowej kondygnacji drugiego piętra zawierającego kino oraz część rekreacyjną.
Autorem projektu budowlanego jest pracownia Artur Jasiński i Wspólnicy Biuro Architektoniczne Sp. z o.o. oraz zespół architektów Echo Investment.
www.galeria-amber.com.pl